25 mei 2021

Welke telefoon voice-over past bij jouw merk?

Anne
BLOGGER & MARKETEER | WAS OOIT BARISTA

Bij VoiceCowboys zien we steeds vaker dat bedrijven een professionele voice-over inzetten om hun keuzemenu of een telefoonboodschap in te laten spreken. Bij ons stemmenbureau is het laten inspreken van voicemails ook makkelijk en voordelig online te regelen. Toch zijn er zaken die handig zijn om te weten voor een beter eindproduct, en die delen we natuurlijk graag met je.

Man of vrouw je voicemail laten inspreken?

Er zijn natuurlijk geen grote wetenschappelijke onderzoeken gedaan naar hét ideale geslacht als telefoon voice-over. Wel is er de algemeen bekende aanname, dat door het traditionele beroep telefoniste (wat vaak een vrouw was) mensen gewend zijn aan een vrouwenstem wanneer zij een keuzemenu horen. Het is de veilige keuze, zeker als je twijfelt.

Bij commercials worden vaak mannelijke voice-overs ingezet voor mannenproducten, en andersom vrouwen bij producten gericht op vrouwen. Denk maar aan bierreclame dat vaak door een man wordt ingesproken, of een cosmeticalijn die door een vrouwenstem wordt aangeprezen. Als je een doe-het-zelf zaak bent zou een mannenstem een prima keuze kunnen zijn.

Jonge voicemail stemmen

Als je een hip en nieuw merk bent, kan het slim zijn om ook een jongere voicemail stem in te zetten voor je merk, wat mensen eerder kunnen associëren met nieuw. Sommige voice-overs hebben een cool en stoer randje, wat bijvoorbeeld goed zou kunnen passen in het telefoonmenu van een hippe webshop. En een professionele voice-over met senioriteit kan een start-up meer autoriteit geven.

Nederlands en/of Engels?

Wanneer jouw bedrijf zich richt op een modern publiek in de Randstad, dan zou je ook kunnen overwegen om het telefoonmenu door een Engelse voice-over stem in te laten spreken. Immers, de meeste mensen onder de 50 jaar verstaan prima Engels, en bovendien maak je het veel makkelijker voor expats. Of je maakt meteen een tweetalig menu, iets wat bij de meeste professionele leveranciers ook in te regelen valt.

Gratis voice-over advies

Het kiezen van de juiste voice-over kan klantloyaliteit bevorderen en de band met jouw merk versterken. Vaak is dit ook de eerste stem die een klant namens jou hoort. Dan is het dus zaak om de juiste voice-over te kiezen. Gelukkig zijn al onze voice-overs allround stemacteurs die voor bijna iedere klus zijn in te zetten. Maar als je twijfelt, stuur ons dan gerust een bericht, dan helpen we je met een passende stem voor jouw bedrijf. Zelfs een korte gratis test is geen enkel probleem.

Onze voice-overs hebben al 7.500+
commercials en films ingesproken.

Zoek jij ook een professionele voice-over?
Regel het vandaag bij VoiceCowboys