Een video stem heb je in twee soorten: het type dat een tekst inspreekt en het type dat de tekst van je bedrijfsfilm tot leven brengt. Laten wij nu specialist zijn in die laatste voice-over categorie. We zijn er daarom trots op de beste videostemmen in onze stemmenbank aan je te kunnen presenteren. Het is sowieso raadzaam onze database in de gaten te houden, aangezien we altijd uitkijken naar nieuwe talenten.
In de ideale wereld heb je natuurlijk altijd de stem in je eigen spreekcel. Maar zeker voor een bedrijfsfilm of webvideo is dat budget niet altijd voorhanden. Dan is het fijn dat je kan schakelen met een stem van VoiceCowboys die op afstand bijna hetzelfde kan bereiken. Hoe we dat kunnen? Door alleen met een voice over te werken die dagelijks met veel passie bedrijfsvideo’s voor VoiceCowboys inspreekt.
De bedrijfsfilm voice-over
De voice-over in een bedrijfsfilm vertolkt vaak de stem van het bedrijf. Het is daarom nooit verkeerd om naast de tekst of het script enkele kernwaarden of company facts mee te geven. Hoewel al veel uit de inspreektekst valt af te leiden kan het bijvoorbeeld handig zijn om mee te geven dat het betreffende bedrijf een wereldwijde speler is.
Bij een grote speler verwacht je een voice-over die klinkt als een autoriteit. Maar het tegenovergestelde geldt ook voor een bedrijf waar veel jonge mensen werken. Een voice-over van een jaar of 30, die alle kanten op kan, mag dan best zijn jonge en gedreven kant laten horen.
Binnen 2 seconden
Wanneer we het hebben over online video, dan hebben we het over content waar binnen 2 seconden een oordeel over wordt geveld. Ga maar na: je klant plaatst de door jou geproduceerde video op Facebook en gebruikers scrollen er in 2 seconden overheen. Ongeacht hoeveel werk je er in hebt zitten. Qua beeld kan het dan handig zijn om direct in de eerste seconden met vuurwerk te beginnen.
De webvideo met een focus op social vraagt soms ook om een iets jongere stem, aangezien de doelgroep op Facebook en zeker Instagram aanmerkelijk jonger is. Tevens zien onze voice-overs dat de eerste regel voor een webvideo vaak begint met een statement of een vraag die mensen aan het denken zet. Een slimme tactiek die zeker bijdraagt aan het vasthouden van de online kijker in de eerste seconden.
Laat je verrassen
Zoals je ziet onderschatten we het inspreken van een bedrijfsfilm of online video niet. Sterker, content op sociale kanalen vraagt zelfs een specifieke kunde. Immers: televisie is veel meer een lean-back medium. Als de voice-over niet in topvorm is wordt niet bij een tv-zender niet altijd weggezapt. Hoe anders is dat online. Men beslist in een seconde. Beluister daarom eens onze stemmen en laat jezelf in een seconde verrassen.