2 september 2016

Pharrell Williams voice-over in promotiefilmpje G-Star

Anne
BLOGGER & MARKETEER | WAS OOIT BARISTA

Voice-overs signaleren dat promotiefilmpjes speciaal gemaakt voor internet een steeds grotere vlucht nemen. En dat is niet zo verwonderlijk. Een online promotiefilmpje heeft zo zijn voordelen als het gaat om het fijnmazig inzoomen op een doelgroep zoals “vrouwen van 20-25 jaar in Rotterdam”.

Ook is een online promo beter meetbaar, mogelijkheden tot directe verkoop (CTA), en heeft zij veel lagere advertentietarieven ten opzichte van de ouderwetse televisie. De grote bedrijven, en dan zeker de bedrijven die zijn gericht op jongeren, weten dit uiteraard en zijn op dit gebied dan ook reeds enkele jaren actief met hun online promotiefilmpjes.

Promotiefilmpjes zijn creatieve zegen

Voor voice-overs is het maken van een online promotiefilmpje een creatieve zegen. Een online promo mag langer zijn en daardoor kan de stemacteur weer een verhaal vertellen, iets dat hij of zij graag doet. Doordat YouTube de ‘skipable ad’ heeft ingevoerd worden de goed presterende promotiefilmpjes beloont.

Vind je het niets, dat skip je binnen 5 seconden maar betaal je als adverteerder ook niets. Interesseert jou de promo je aan dan blijf je uiteraard kijken en krijg je als adverteerder soms meer bereik. Dit is een duidelijke reden voor het succes van promotiefilmpjes. Het loont zeker de moeite om wat tijd te investeren in videoadvertenties van Google en Youtube en te kijken hoe deze voor jou kunnen werken.

G-star benut kracht van online promo’s

G-Star’s promotiefilmpje is gemaakt met niemand minder dan Pharrel Willims als voice-over en is er één die de kracht van een ‘internet only’ promo absoluut benut. Het zit dicht op de huid van het jeansproduct en je voelt je even de ontwerper binnen het G-Star team. Super inspirerend dus.

In dit promotiefilmpje krijgen we een exclusief inkijkje in het Amsterdamse hoofdkantoor en krijgen we een idee van hoe het ontwerpproces ontstaat. De stem van Williams, een persoonlijkheid die je niet elke dag hoort als voice-over, maakt de video helemaal af:

 
Onze voice-overs hebben al 7.500+
commercials en films ingesproken.

Zoek jij ook een professionele voice-over?
Regel het vandaag bij VoiceCowboys