7 januari 2020

Hollandsenieuwe kiest een speelse voice-over

Anne
BLOGGER & MARKETEER | WAS OOIT BARISTA

Nederlandse voice-overs zijn er in eindeloos veel verschillende smaken. De meeste stemmen die we bij VoiceCowboys presenteren zijn mainstream stemmen waar vaak naar wordt gevraagd. Maar dat wil niet zeggen dat je niet voor een opvallend speelse voice-over kunt gaan, zoals Hollandsenieuwe heel slim heeft gedaan.

Niet alleen de voice-over in de commercial is overigens speels. In de nieuwe merkcampagne van Hollandsnieuwe komen ook de belbundels op een hele speelse manier tot leven. Zo heeft de provider een beperkt aantal overzichtelijke belbundels: een nuchter geluid in de wereld van mobieltjes, waar je vaak wordt overspoeld met een enorme hoeveelheid aan verschillende bundels.

De marketingafdeling van het telecombedrijf voegt toe: “Als nuchtere consument raak je snel de weg kwijt en is het moeilijk om een abonnement uit te kiezen dat echt bij je past. Met de bundels van Hollandsnieuwe heb je als consument altijd een bundel die past bij je gebruik. We hebben XXS Amsterdam gevraagd een campagne te maken, die voortbouwt op de merkbekendheid en onze unieke proposities.”

Verantwoordelijk reclamebureau is XXS Amsterdam. Zij ontwikkelde een campagne waar alledaags, praktisch gebruik van mobiele bundels helemaal centraal staat. Een reclamecampagne zonder poespas, waar de bundels een stem krijgen. Herken je jezelf hierin? Dan is dat de bundel die bij je past.

Reclamebureau XXS over het eindresultaat: “De bundel van Hollandsnieuwe kent zijn gebruiker als geen ander. Omdat je alles met hem deelt, weet hij dus ook wat je nodig hebt en soms is dat bijvoorbeeld niet meer dan 4GB. Dat hebben we verpakt door de belbundels tot leven te laten komen, met een speelse voice-over en vorm, in herkenbare dagelijkse gebruiksmomenten. Met street casting geven we de campagne authenticiteit.”

Er is met een bekende illustrator samengewerkt om de drie Hollandsnieuwe bundels een volledig eigen identiteit te geven. Zo is er bijvoorbeeld een slim eigenwijs dametje met een sluwe bedenkelijke blik, want ze let op haar data en heeft een neusje voor gratis wifi. De nieuwe reclamecampagne, inclusief speelse voice-over is nu te zien met een flink aantal korte commercials en online video’.

Professionele voice-over gezocht?

Een professionele voice-over gezocht of een stem die je voicemail inspreekt? VoiceCowboys heeft naast haar populaire online stemmenbestand een groot offline stemmennetwerk en helpt je graag bij het vinden van de juiste voice-over stem. Vragen? Bel, chat of mail ons gerust.

Onze voice-overs hebben al 7.500+
commercials en films ingesproken.

Zoek jij ook een professionele voice-over?
Regel het vandaag bij VoiceCowboys