15 februari 2018

McDonald’s verrast met Hollywood voice-over

Anne
BLOGGER & MARKETEER | WAS OOIT BARISTA

Fastfoodketen McDondald’s heeft een vervolg op hun Maestro Burger viral gelanceerd. In de video van vorige maand wordt gewacht op een klant die een burger besteld, om vervolgens deze klant te verrassen met een serieus groot orkest onder leiding van Guido Dieteren. Het orkest begeleid vervolgens de bestelling van de kassa tot de eerste hap. Mocht je deze hebben gemist, hier is ‘ie:

Meestal zijn virals one-offs, maar deze productie smaakte blijkbaar naar meer. In navolging op de bovenstaande live orkest stunt, verrast McDonald’s nu haar klanten in de McDrive. In de follow-up zien we stellen door de McDrive rijden die een bestelling met de Maestro Burger willen plaatsen. De vriendelijke medewerker vraagt vervolgens of ze er een ‘filmisch sausje’ bij hebben gewild. Wanneer een stelletje ‘ja’ zegt begint de verrassing, want voor de stunt heeft men een échte Hollywood voice over gezocht.

Hollywood voice-over als ‘TomTom’

Voor de gasten wordt het ritje dan ook een ware rollercoaster, zeker wanneer de Amerikaanse voice-over met zijn herkenbare filmstem dan de auto instapt. De voice-over begeleid zijn gasten als een real-life TomTom Hollywoodstem naar een groot filmdoek verderop op de parkeerplaats van de McDrive. Daar staat een orkest (wederom onder leiding van Guido Dieteren) te wachten, die er voor moeten zorgen dat de allereerste hap van hun Maestro Burger een ‘episch moment’ is.

Volgens marketingdirecteur Erwin Dito moet de campagne duidelijk maken dat je voor ‘Good Times’ naar McDonalds kunt gaan. Verder benadrukt hij dat het spontane geluksmoment typisch McDonald’s is. De commercial is gemaakt door TBWA\Neboko en met de vorige commercial sleepten zij al de bronzen leeuw in de wacht. Creative Director Darre van Dijk: “We wilden doorbouwen op het succes van vorig jaar maar er wel weer een nieuwe draai aan geven. Het uitgangspunt blijft het zelfde.”

Real life voice-over

Grapjes met voice-overs zijn overigens niet nieuw. Zo maakte Erik Hensel met zijn bedrijf Lifehunters de video ‘Wat als het leven een voice-over heeft’ voor de Nederlandse Spoorwegen. In de viral voorzag hij (door middel van een voice-over) voorbijgangers ongevraagd van commentaar, wat uiteraard hilarische beelden opleverde. Deze video heeft op YouTube 600.000+ views en werd gefeatured op onder andere BuzzFeed.

Terug naar onze homepage.

Onze voice-overs hebben al 7.500+
commercials en films ingesproken.

Zoek jij ook een professionele voice-over?
Regel het vandaag bij VoiceCowboys