Langs deze weg willen wij Geberit en haar media bureau van harte feliciteren met Radar’s Loden Radioleeuw voor de meest irritante radiospot van 2017. Ruim 5.000 consumenten (pensionado’s, laten we eerlijk zijn) brachten hun stem uit op de radiocommercial van de toiletfabrikant. De bewuste spot ging over – je raadt het nooit – poepen. Ha! Met de boodschap zit het al snor. Maar betekent irritant ook slecht?

Wij zijn benieuwd naar de radiospot.. 

Deze radiospot is heel effectief en zeker niet slecht. Wat vinden we goed?

1. Hij is persoonlijk (wist jij..)
2. Hij is informatief (we poepen 400x per jaar)
3. Schetst probleem (we zitten 400x in die stank)
4. Biedt oplossing (Geberit Duo-Fresh)
5. Duidelijke CTA (ga naar de website)
6. Duidelijke voice-over (aansprekende stem)
7. Minimaal gebruik van FX op de juiste plek (Ping: oplossing!)
8. Voordelig te produceren (bij ons vanaf slechts € 349.- ex. BTW)

Efficiënte & voordelige radioreclame

Zo’n opvallende spot als die van Geberit kan voordelig worden geproduceerd (zie: kosten radioreclame) en doet bovendien zijn werk. Zo goed, dat zelfs het merendeel van de Radar-kijkers deze radiospot top of mind heeft. Dan doe je echt iets goed. Al vinden we de campagnesite wel wat saai en niet-uitnodigend en tevens had de url stankhoeftniettestinken.nl wat korter gekund (bijv. geenstank.nl). Waarschijnlijk gekozen vanwege de boodschap (..) maar wat ons betreft echt iets te lang.

In 2016 kwam de Loden Radioleeuw trouwens Incentro toe, ook zo’n opvallende spot.

Blijf opvallen

Wil je ook een succesvolle campagne met gratis zendtijd bij Radar? Doe dan niet te moeilijk. Zorg dat je radiocampagne opvalt. Een hele dorpsfanfare, een vuvuzela of een valse Jordanese zanger is echt niet nodig. Al zou dat ook best goed kunnen werken.