31 augustus 2016

Beste bedrijfsfilm voorbeeld ooit

Anne
BLOGGER & MARKETEER | WAS OOIT BARISTA

Vaak krijgen we de vraag: hebben jullie toevallig een voorbeeld van een goede bedrijfsfilm? Nou, dat voorbeeld is voor ieder bedrijf anders natuurlijk. Maar in het geval van een kleiner bedrijf hebben wij eigenlijk maar één gouden regel: gebruik humor! Zelfspot is daarbij de nummer 1 uitkomst want het zet jezelf sympathiek neer.

Nog een voordeel: als Eddy Murphy net een paar tientjes te duur bleek en een stagiaire de vervanger is maakt dat ook niet uit, je bedrijfsfilm draait om zelfspot.

bedrijfsfilm meisje

Bedrijfsvideo is makkelijk scoren

Voor veel bedrijven is Google enorm belangrijk. Logisch, want de meeste zoektochten beginnen daar en dan is het heel belangrijk zo hoog mogelijk te komen in de resultaten. Maar ook bedrijfsfilm wordt voor Google steeds belangrijker, en aangezien je meeste concurrenten daar nog helemaal niet mee bezig zijn kan je hiermee snel en makkelijk scoren.

Vergeet ook niet dat YouTube de nummer 2 zoekmachine is en dankzij het makkelijk delen van je bedrijfsfilm op sociale media bespaar je zo ook nog eens een hoop promotiebudget. De meeste mensen, en zeker vrienden of zakenrelaties, zijn namelijk wel bereid een bedrijfsfilm met humor te delen.

Chicks love bedrijfsfilm

Autoverhuurbedrijf Diks uit Amsterdam zit in een zeer competitieve markt tussen de grote autoverhuurjongens als Avis en Europcar. Maar deze bedrijven schakelen natuurlijk lang niet zo snel als een fris en gedreven familiebedrijf uit Amsterdam.

Diks koos  daarom voor een bedrijfsfilm waar het hele Nederlandse internet dagen over zou praten. Met… jawel, humor en zelfspot. Chicks love Diks! Goud. En dat voorbeeld ziet er zo uit:

Dit bedrijfsfilm voorbeeld is ook voor jou haalbaar

Superlachen! Nu denk je misschien dat dit voorbeeld qua budget iets te duur om als bedrijfsfilm te laten maken bij een productiebedrijf, maar daar zijn we het niet mee eens. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

Denk eens aan het benaderen van filmstudenten, of laat je stagiaire een paar jonge creatieve YouTubers zoeken, vertel ze wat je wil bereiken en laat hen eens met een script komen.

Voor beginnende (maar wel al ervaren) filmstudenten of YouTubers is een paar duizend euro heel veel geld, en hiervan kunnen ze een echte productie maken die ze graag zo goed mogelijk willen maken voor hun portfolio.

We horen graag of deze tip voor je heeft gewerkt en plaatsen het eindresultaat (inclusief een stemacteur van VoiceCowboys 😉 ) graag op onze site!

Onze voice-overs hebben al 7.500+
commercials en films ingesproken.

Zoek jij ook een professionele voice-over?
Regel het vandaag bij VoiceCowboys