De nieuwe commercial van Karwei heeft een ander geluid. Ietsie minder Bumah in de zak van Pedro Philip Monzón en Pieter Perquin dus, want hun aanstekelijke Mystery Repeats is na vele jaren ingewisseld voor een tailor made tune van Audentity. Anna Drijver is in deze nieuwe commercial de voice over Nederlands, omdat Karwei eerder al afscheid nam van Sylvana Simons.

Sylvana Simons moest als voice-over het veld ruimen vanwege haar politieke ambities en luide mening in de Zwarte Piet-discussie, waar Karwei begrijpelijkerwijs geen partij in wil zijn. We zien dan ook dat grote adverteerders steeds vaker een clausule laten opnemen in het voice-over contract om dergelijke situaties te voorkomen. Iets dat voor beide partijen alleen maar extra duidelijkheid schept.

Anna Drijver: een ervaren stemactrice

Als het gaat om het geslacht van de voice-over blijft Karwei bij een vrouwenstem. De 34-jarige actrice Anna Drijver is in commercials de voice-over stem van Karwei. De bouwklusketen wil graag een vrouwvriendelijke en sfeervolle bouwmarkt zijn, en het gevoel bij de stem van Anna Drijver is hetzelfde.

Met Anna Drijver kiest Karwei niet alleen voor een frisse stem, maar ook voor een ervaren stemactrice. Al in 2003 dook Drijver als actrice op in Goede Tijden, Slechte Tijden, gevolgd door vele Nederlandse films en stemmenwerk in bijvoorbeeld de animatiefilm Paddington.

Mannen- of vrouwenstem?

VoiceCowboys adviseert: doelgroep mannen? Dan een mannenstem kiezen en andersom een vrouw. Maar zoals vaker in marketing is er niet één wijsheid.. Door het anders te doen val je extra op. Of – zoals bij Karwei – om een ander communicatiedoel te ondersteunen: het onderstrepen van de vrouwvriendelijke uitstraling.

Lees meer over dit onderwerp: mannelijke of vrouwelijke voice-over?